FORMATKA SZKOŁY ODKRYWCÓW TALENTÓW | |
METRYCZKA SZKOŁY/INSTYTUCJI |
Województwo: | MAZOWIECKIE |
Powiat: | LEGIONOWSKI |
Miejscowość: | LEGIONOWO |
Nazwa szkoły/instytucji: | SPOŁECZNA SZKOŁA PODSTAWOWA NR 35 IM.NOBLISTÓW POLSKICH STO |
Adres: | 05-122 LEGIONOWO, UL.TARGOWA 22 |
Telefon: | 22773416 |
e-mail: | sekretariat@sto35.edu.pl |
Strona www: | www.sto35.edupage.org |
Cele podejmowanych działań | - szybszy rozwój ucznia niż przewiduje standardowy program klasy w zakresie umiejętności matematycznych, rozwijanie pamięci i umiejętności myślenia abstrakcyjnego, dostosowanie treści do możliwości ucznia,
- wspieranie rozwoju ucznia, kształtowanie pozytywnego nastawienia do podejmowania wysiłku intelektualnego oraz postawy dociekliwości, nauczanie dobrej organizacji pracy, wyrabianie systematyczności, pracowitości i wytrwałości
- doskonalenie umiejętności językowych , umiejętność pisania różnych form wypowiedzi i ich wzbogacania, kształcenie wyobraźni, oryginalności i kreatywności.
- przygotowanie chętnych uczniów do testów językowych YLE – Starters, Movers, Flyers, rozwijanie u uczniów zainteresowania językiem angielskim z jednoczesnym wszechstronnym poszerzaniem umiejętności językowych
|
Przykłady systemowych działań na rzecz uczniów zdolnych | - zajęcia indywidualne 1 godzina tygodniowo dla każdego ucznia realizującego indywidualny program nauczania z matematyki (4 uczniów)
- praca na zajęciach kół zainteresowań: Movers, Starters, Flyers ,polonistyczne, Matematyka bez granic, komputerowe - przygotowanie i udział uczniów w konkursach, uroczystościach szkolnych.
- organizowanie szkolnego dnia talentów-szkolna Nobeliada
- Prowadzenie programu „Reading is fun” – zachęcającego uczniów do czytania lektur w języku angielskim
|
Sposoby pracy z uczniem zdolnym, w tym ciekawe metody i formy pracy | - Udział w zajęciach dodatkowych: koła zainteresowań, dodatkowe zajęcia pogłębiające umiejętności, przygotowanie do udziału w konkursach.
- Realizacja autorskiego interdyscyplinarnego projektu edukacyjnego „Kolorowa Szkoła w Czworokątach – idea szkoły” realizowanego na zajęciach matematyki, plastyki, zajęć technicznych.
- Samodzielna praca nad tworzeniem oryginalnych scenariuszy scenek i tekstów literackich; prezentacje efektów pracy podczas konkursów i występów szkolnych
- Wprowadzanie nowych programów – np. edytor grafiki SumoPaint, którego możliwości edycyjne wykraczają daleko poza podstawy zakładane w programie.
- Tworzenie animacji komputerowych w formie komiksu i prezentacji multimedialnych - rozwój pomysłowości i wyobraźni
- „Tropiciele słów” –I kontynuacja projektu w kl.2 - prowadzenie albumu zawierającego angielskie słowa, które napotykali w życiu codziennym, drodze do szkoły itp. Projekt miał na celu zwrócenie uwagi uczniów na praktyczną stronę języka – nauka przez doświadczanie.
- Weekend z Pacynką – uczniowie zabierali do domu na weekend pacynkę Daisy – a następnie przygotowywali album opisujący jej przygody
|
Przykłady indywidualizacji i różnicowania treści, metod, form pracy z uczniem zdolnym | - na zajęciach korzystanie z innych niż pozostali uczniowie książek zamiast zeszytów ćwiczeń -zbiór zadań,
- prowadzenie przez ucznia zdolnego części lekcji lub przeprowadzenia całej lekcji prezentując przez niego wybrany ciekawy temat lub zadanie
- przeprowadzenie i sprawdzanie konkursów na etapie szkolnym,
- praca z uczniem zdolnym przez Internet: udział we Wrocławskiej Lidze Zadaniowej (polega na comiesięcznym rozwiązywaniu trzech zadań przygotowanych przez wrocławski portal matematyczny i odsyłaniu rozwiązań tych zadań na podany adres e-mail)
- indywidualizowanie prac domowych
- sprawdziany o wyższym stopniu trudności, większej liczbie zadań
- przygotowywanie prezentacji lektur przeczytanych w języku angielskim.
|
Efekty pracy (m.in. osiągnięcia uczniów) | - Wojewódzka przedmiotowa olimpiada z matematyki: 1 finalista z kl.6, 1 uczennica kl. V przeszła do trzeciego etapu.
- Międzynarodowy konkurs „Kangur Matematyczny”: 1 laureat z kl. II, 1 wynik bardzo dobry z kl.5, 3 wyróżnienia:
- Ogólnopolska olimpiada przedmiotowa z matematyki Olimpus, 2 laureatów III m-ce, Gabriela Poświata III m-ce, VIII m-ce, X m-ce. –uczniowie klas 4-6
- Powiatowy Minikonkurs matematyczny: 3 laureatów z kl.V i VI, finalista z kl.IV
- Ogólnopolskie XX Igrzyska Matematyczne Szkół Niepublicznych: 7-miejsce
- Udział w finale ogólnopolskiego konkursu matematycznego origami „Żuraw”: 3 uczennice
- Międzynarodowy konkurs klasowy Matematyka Bez Granic klasa 6 w rankingu regionu mazowieckiego III miejsce oraz VII miejsce w rankingu ogólnopolskim.
- Ogólnopolski Konkurs Origami „WIOSNA”: I miejsce
- Wysoko punktowane miejsca w konkursie języka angielskiego dla klas II – III Primary Tournament : 11 uczniów w teście Starters, 8 – Movers, 6- Flyers
- 5miejsce ucznia kl.6 w Ogólnopolskiej Olimpiadzie Młodzieży C-12 w szachach.
|
Współpraca z innymi osobami/ instytucjami działającymi na rzecz ucznia zdolnego | - Współpraca z mgr Arthur Hoffmann-Ostenhof z Uniwersytetu Wiedeńskiego w ramach projektu edukacyjnego „Kolorowa szkoła w czworokątach – idea szkoły”
- Współpraca z LUTW, możliwość prowadzenia przez uczniów zajęć dla seniorów, wykształcanie umiejętności dzielenia się wiedzą, zainteresowaniami.
|